Odpowiedzi

2010-01-24T10:20:58+01:00
*blaszka liściowa jest spłaszczona dzięki czemu ma dużą powierzchnię asymilacji
*skórka liścia jest przezroczysta
*skórka liścia nie hamuje dostępu światła do mezofilu
*duże przestwory międzykomórkowe ułatwiają transport wody i magazynują dwutlenek węgla
*aparaty szparkowe dostarczają CO2
*aparaty szparkowe CO2 i usuwają tlen
- blaszki liściowe mają zdolność odwracania się w stronę światła
- proces fotosyntezy zachodzi w komórkach miękiszu palisadowego, którego komórki są ułożone jednowarstwowo pod górną skórką
- ciałka zieleni mają zdolność do przemiszczania się w komórce
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T10:21:59+01:00
*blaszka liściowa jest spłaszczona dzięki czemu ma dużą powierzchnię asymilacji
*skórka liścia jest przezroczysta i nie hamuje dostępu światła do mezofilu
*duże przestwory międzykomórkowe ułatwiają transport wody i magazynują dwutlenek węgla
*aparaty szparkowe dostarczają CO2 i usuwają tlen
ja znam tylko tyle ale mam nadzieje że pomogłam:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T10:22:30+01:00
*liść ma w sobie chlorofil czyli zielony barwnik.
*blaszka liściowa jest spłaszczona dzięki czemu ma dużą powierzchnię asymilacji
*skórka liścia jest przezroczysta i nie hamuje dostępu światła do mezofilu
*duże przestwory międzykomórkowe ułatwiają transport wody i magazynują dwutlenek węgla
*aparaty szparkowe dostarczają CO2
*aparaty szparkowe usuwają tlen

więcej nie wiem i nie znalazłam.
POWODZENIA ;*