Aby obliczyc ile przekatnych posiada wielokat , nalezy pomnozyc liczbe jego bokow przez liczbe o 3 od niej mniejsza i otrzymany wynik podzielic przez 2.


a)zapisz w postaci wyrazenia algebraicznego ile przekatnych ma wielakat o n bokach
b)oblicz ile przekatnych ma trzydziestokat

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T10:29:20+01:00
Zad.1
n×(n-3)/2 (/2 to znaczy podzielić na 2)

Zad.2
30×(30-3)/2
30×27/2
810/2
405
Odp.:30-to kąt ma 405 przekątnych
1 5 1
2010-01-24T10:34:01+01:00
A[
x= ilość przekatnych
n=ilośc boków wielokata

x=n(n-3):2

b]n=30

x=30(30-3):2=405
odp. 30-kąt ma 405 przekatnych