Odpowiedzi

2010-01-24T10:23:03+01:00
Wiadomo że 20 bo każde zwierze ma jedną głowę
2010-01-24T10:23:16+01:00
No bylo by 20 zwierzat bo jest 20 glow, czyli kazde zwierze po 1 glowie XD
to x -kroliki
y- kury
2x + 4y= 60
x+y= 20
2y=20
y= 10
2x +40=60
2x=20
x=10
odp. bylo 10 krolikow i 10 kur
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T10:29:09+01:00
Każde zwierzę ma jedną głowę, więc jest 20 zwierząt.
jeżeli jednak chodzi o to, ile jest jakich to:

ilość królików x
ilość kur y

ilość nóg królików 4x
ilość nóg kur 2y

x+y=20
4x+2y=60

x=20-y
4(20-y)+2y=60

x=20-y
80-4y+2y=60

x=20-y
80-2y=60

x=20-y
-2y=-20 |:-2

x=20-y
y=10

x=20-10=10

jest 10 kur i 10 królików