Podaj dowolny styl malarski i malarza ,który posługiwał się tym stylem.Najlepiej Da Vinci ,albo Picasso jakim stylem się posługiwali.Podaj do wybranego przez Ciebie malarza kilka jego dzieł, które namalował.Dlaczego wybrałeś/łaś taki styl.


BŁAGAM .DAJE WSZYSTKIE MOJE PUNKTY.MAM CZAS DO CZWARTKU ,ALE CHCE JUŻ NA DZISIAJ

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T10:38:57+01:00
Leonardo Da Vinci rozpoczyna styl cinquecenta, odrzuciwszy dawną manierę sucha i twardą, zapoczątkowując „maniera moderna”, czyli nowoczesny styl.
jego dzieła to :
CHRZEST CHRYSTUSA
PORTRET GINEVRY BENCI
MADONNA BENOIS
POKŁON TRZECH KRÓLI
MADONNA W GROCIE
ŚWIĘTY HIERONIM
DAMA Z GRONOSTAJEM
wybrałam ten styl, ponieważ Leonardo Da Vinci go zapoczątkował, przez co był wyjątkowy. Tworzył własnym, niepowtarzalnym stylem.

pozdrawiam :*
1 5 1
2010-01-24T10:40:19+01:00
Picasso-kubizm
Przykłady obrazów:
- Autoportret 1907
-Chłopka 1908
- Akt stojący 1908
- Dom w ogrodzie 1908
- Naga kobieta nad brzegiem morza 1908
- Popiersie chłopki 1908
- Popiersie kobiety 1908
-Upominek 1908

Wybrałam ten styl dlatego,że zainteresowała mnie jego nazwa i jest całkowitym odzwierciedleniem tradycyjnego malarstwa.
1 4 1
2010-01-24T10:45:27+01:00
Leonardo da Vinci,renesansowy malarz .Farby, których używał, powstały z roślin, kory, ziemi i minerałów wymagających zmielenia i roztarcia na proszek, by otrzymać nadający się do użytku pigment. By ułatwić tę czynność, Leonardo skonstruował maszynę do ucierania farb.Artysta był także propagatorem techniki malarskiej zwanej Sfumato.Leonardo stosował tę technikę, by pokazać powietrze znajdujące się między przedmiotami.W zapiskach o malarstwie podkreśla, że światło i cień muszą przechodzić w siebie bez tworzenia granic.znany jest przede wszystkim z obrazów olejnych oraz fresków.Jego malarstwo było ściśle powiązane z jego filozofią i postawą życiową.


Kilka jego dzieł to:
-Mona Lisa
-Zwiastowanie
-Madonna z Goździkiem
-Madonna Benois
-Portret Ginevry Benci
-Święty Hieromin na pustyni
-Pokłon trzech króli
-Portret muzyka


Wybrałbym taki styl ponieważ bardzo lubię obrazy przedstawiające jakieś postacie.Leonardo właśnie w większości małował portrety osób.Bardzo fajnie artysta dobiera kolory oraz cienie.Myślę że Da Vinci jest najlepszym artystą wszechczasów.


Myślę że się przyda ;)

2 4 2