Odpowiedzi

2010-01-24T10:31:44+01:00
Był on greckim matematykiem.
Założył on szkołę pitagorejczyków w roku 529 p.n.e.
Słynne jego słowa: Wszystko jest piękne dzięki liczbie.

Urodził się na wyspie Samos, a zmarł w Metaponcie.

83 4 83
Najlepsza Odpowiedź!
  • issa
  • Rozwiązujący
2010-01-24T10:32:03+01:00
Pitagoras był filozofem greckim, pochodził z wyspy Samos. Stworzył system poglądów naukowych, nazwanych jego imieniem. Był kontynuatorem i reformatorem religii orfickiej, którą później zaczęto nazywać pitagoreizmem. Wprowadził pojęcie podobieństwa figur oraz ideę przeprowadzania systematycznych dowodów w geometrii. W Krotonie założył szkołę filozoficzno-religijną i związek pitagorejski.Przeprowadził dowód twierdzenia nazwanego twierdzeniem Pitagorasa , odkrył niewspółmierność boku i przekątnej kwadratu, przypisywał magiczne własności liczbom, wierzył w harmonię w kosmosie.
17 4 17