Odpowiedzi

2010-01-24T10:29:47+01:00
Na obrazie Hieronima Boscha ,,Syn marnotrawny " widnieje starszy brata, a w tyle jego ojciec i młodszy brat. Jest mu smutno ponieważ tyle pracował i nic niedostał. A jego brat roztwonił pół majątku i wrócił i będzie miał za to ucztę.
31 1 31
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T10:39:12+01:00
Obraz hieronima bosha pt syn marnotrawny zostal namalowany w XV wieku. powstal na podstawie opowiesci biblijnej
na I planie po srodku obrazu przedstawiony jest wedrowiec ubrany w zniszczone i brudne ciuchy. w swojej lewej dloni trzyma kapelusz ktoryoznacza chec powrotu do domu. w prawej zas jego rece widac kij wloczegi. na plecach ma pleciony kosz podrozny ktory jest jedyna rzecza laczaca go z domem. hieronim bosh umiesciel w nim nie przypadkiem lyzke, gdyz jest to znak wloczegostwa. syn marnotrawny ma na nogach dwa inne buty co ukazuje jego biedote.
na II planie po naszej lewej stronie widac budynek ktory jest bardzo zniszczony, ma zerwany dach wybite okna. wskazuje na to ze gospodarzy nie stac na remont domu, swinie pasace sie przed gospodarstwem oznaczaja nieczystosc. syn marnotrawny zbaczajac ze zlej drogi- lewej strony, wkracza na dobra. po prawej stronie rosnie buk, ktory jest drzewem zycia. widac takze brame ktora ma uchwyt w ksztalcie rownobocznego trojkata. dzieli sie ona na 6 pol wskazujacych na biblijne 6 dni stwarzania swiata. na obrazie umieszczone sa 3 sroki, czyli 3 etapy zycia syna. za brama w ktora wchodzi wloczega pasie sie krowa bedaca zwierzeciem ofiarnym poswieconym bogu.
dzielo h.bosha jest oryginalne i inne. takie wrazenie wywiera jego nie typowy ksztalt, okrag- symbol boskiej doskonalosci, ujety w osmiokat oznaczajacy zmartwychwstaniue ciala i duszy.
wg mnie ukazany meszczyzna oposzcza zly swiat. idzie w kierunku swiatlosci i urodzaju jest to brama do lepszego zycia. obraz ukazuje ze trzeba byc silnym i pokonac zlo, aby wyjsc na dobra droge.
Mam nadzieje ze pomoglam ;D
55 3 55