Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:25:06+01:00
X⁵⁰₁₁₉ [cyna]
l.p = 50
l.e= 50
l.n= 69
konfiguracja - K2L8M18N18O4
nr. grupy - 14 (IVA)
nr. okresu- 5
l.e.walencyjnych - 4
wartościowość - II, IV

X⁸¹₂₀₈ [izotop talu]

l.p=81
l.e=81
l.n=127
konfiguracja= K2L8M18N32O18P3
nr. grupy = 13(IIIA)
nr. okresu=6
l.e.walencyjnych=3
wartościowość=I, III

2010-01-24T12:31:02+01:00
Sn⁵⁰₁₁₉
l.p =50
l.e=50
l.n=51
konfiguracja -K2 L8 M18 N24 O1
nr. grupy -14
nr. okresu-5
l.e.walencyjnych -36
wartościowość -119




X⁸¹₂₀₈

l.p=81
l.e=81
l.n=82
konfiguracja=K2 L8 M18 N32 O20 P1
nr. grupy =13
nr. okresu=6
l.e.walencyjnych=68
wartościowość=208
2010-01-24T12:49:05+01:00
Rozwiązanie:
Atom pierwiastka X(liczba masowa A=119,liczba atomowa Z=50),
konfiguracja elektronowa:
(50)X-1s2,2s2,2p6,3s2,3p6,4s2,3d10,4p6,5s2,4d10,5p2.
Podaje informacje w/g schematu:
l.p=50,
l.e=50,
l.n=A-Z=119-50=69n,
nr.grupy-14(IVA),
nr.okresu-5(V),
l.elektronów walencyjnych-4,
wartościowość-(II,IV),to samo dla atomu 2 pierwiastka:
(81)X-1s2,2s2,2p6,3s2,3p6,4s2,3d10,4p6,5s2,4d10,5p6,6s2,5d10,5f14,6p1.
l.p=81,
l.e=81'
l.n=208-81=127,
nr.grupy 13(IIIA),
nr.okresu 6,
l.elektronów walencyjnych-3
wartościowość-(I,III).