Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T10:51:09+01:00
X-czas pracy pani Joli w ciągu jednego dnia
X+2-czas pracy pana Marka w ciągu jednego dnia


7X=5(X+2)
7X=5X+10 |-5X
2X=10 |:2
X=5-czas pracy pani Joli w ciągu jednego dnia
5+2=7-czas pracy pana Marka w ciągu jednego dnia

Odp.:Pani Jola pracuje dziennie 5 godzin ,a pan Marek 7 godzin.
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-24T10:53:26+01:00
Pani Jola pracuje codziennie o dwie godziny krócej niz pan marek.Ile godzin dziennie pracuje pani jola,a ile pan marek jesli w ciagu siedmiu dni pani jola jest w pracy tyle samo godzin,co pan marek w ciagu pieciu dni?

x - ilość godzin pracy w ciągu dnia pani Joli
y - ilość godzin pracy w ciągu dnia pana Marka

y - x = 2
y = x + 2

7x = 5y
7x = 5*(x + 2)
7x = 5x + 10
7x - 5x = 10
2x = 10 /:2
x = 5

y = x + 2
y = 5 + 2
y = 7

Odp. Pani Jola pracuje dziennie 5 godzin, a Pan Marek 7 godzin