Pewną liczbę kurzych jaj można było kupić za 20zł,płacąc 40gr za sztukę.Jajka zdrożały o 0,10zł.Ile droższych jaj mżna kupić za tę samą kwotę.
A) 50
B) 200
C)40
D)66
i prosze o obliczenia nie tylko poprawną odpowiedz.

Stosunek długości boków czworokąta jest równy;8;7;5;2.Różnica długości między najdłuższym i najkrótszym bokiem wynosi 3cm.Obwód tego czworokąta wynosi;
A) 22CM
B)66CM
C)33CM
D)11CM
i tez prosze o obliczenia

2

Odpowiedzi

2010-01-24T10:51:26+01:00
Pewną liczbę kurzych jaj można było kupić za 20zł,płacąc 40gr za sztukę.Jajka zdrożały o 0,10zł.Ile droższych jaj mżna kupić za tę samą kwotę.
A) 50
B) 200
C)40
D)66
Więc tak do 40gr trzeba dodac te 10 gr to razem bedzie 50gr. Wtedy te 20zł trzeba podzielic przez te 50 gr i wyjdzie 40.
Proszę...
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T10:57:08+01:00
0.4x=20
x=50 sztuk
jesli koszt 0.5zl to:

0.5x=20
x=40,wiec odp c)

2 zadanie

x/x-3=8/2

2x=8(x-3)

2x=8x-24
6x=24
x=4

majac podane proporcje 8,7,5,2 i znajac najkrotszy bok weisz ze drugi od konca jest 2,5 raza wiekszy wiec ma 2,5 cm,a trzeci od konca jest 3,5 raza wiekszy wiec ma 3,5
wie cboki to:

4, 3.5 , 2.5 i 1 cm
czyliobwod =11