Odpowiedzi

2010-01-24T11:24:31+01:00
A) (12 * 2 + 13 * 3 + 14 * 6 + 15 * 4) : 15 = (24 + 39 + 84 + 60) : 15 = 207 : 15 = 13.8 (średnia wieku)
b) moda to liczba 14, ponieważ powtarza się najczęściej
c) mediana to również liczba 14, gdyż jest w połowie szeregu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T11:33:25+01:00
ŚREDNIA WIEKU:
(12*2)+(13*3)+(14*6)+(15*4)/15= (24+39+84+60)/15=207/15=13,8

MODA (dominanta)
D= 14

MEDIANA (środkowa)
15+1/2=16/2=8 (nr jednostki środkowej)
M= 14