W klasach szóstych jest 95 uczniów . w klasie 6b jest o trzech uczniów więcej niż w klasaie 6a, a w klasie 6c jest o dwóch uczniów wiecej niż w klasie 6a.ilu uczniów jest w każdej klasie?

2) suma czterech liczb parzystych jest równa 540. znajdz te liczby .
to zadanie mam rozwiązane ale nie wiem czy dobry wynik mam

3) olek ma półtora raza więcej lat niż mnarysia , która ma dwa razy tyle lat co krysia.całą trójka ma razem 36 lat.ile lat ma kazde dziecko ?

ważne na jutro !!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T11:21:37+01:00
1) x - liczba uczniów w klasie 6a
x+3 - liczba uczniów w klasie 6b
x+2 - liczba uczniów w klasie 6c

95 - uczniowie klas szóstych

x+(x+3)+(x+2) = 95
3x+5=95
3x=90 | :3
x=30

x=30
x+3=33
x+2=32

Odpowiedź: W klasie 6a jest 30 uczniów, 6b 33, 6c 32.

2) 2n - liczba pierwsza | 2*66 = 132
2n+ 2 - liczba druga | 134
2n+ 4 - liczba trzecia | 136
2n+ 6 - liczba czwarta | 138

540 - suma wszystkich liczb

2n +(2n+ 2)+ (2n+ 4) + (2n+6) =540
8n + 12 = 540
8n = 528
n= 66

Odpowiedź: Szukane liczby to 132, 134, 136, 138

3) x- wiek Krysi | 6
2x- wiek Marysi | 12
1,5 * (2x) = 3x - wiek Olka | 18

36 - suma lat dzieci

x+ 2x + 3x = 36
6x = 36
x=6

Odpowiedź: Krysia ma 6 lat, Marysia 12 lat a Olek 18 lat.
2010-01-24T13:07:28+01:00
1)
a - liczba uczniów w klasie 6a
a+3 - liczba uczniów w klasie 6b
a+2 - liczba uczniów w klasie 6c
95 - liczba uczniów klas szóstych

a+b+c = 95
a+(a+3)+(a+2) = 95
3a+5 = 95
3a = 90 | :3
a = 30

a = 30
b = a+3 = 33
c = a+2 = 32

Odpowiedź: W klasie 6a jest 30 uczniów, w 6b - 33, w 6c - 32 uczniów.


2)
2x - liczba pierwsza
2x + 2 - liczba druga
2x + 4 - liczba trzecia
2x + 6 - liczba czwarta
540 - suma czterech liczb parzystych

2x + (2x + 2) + (2x + 4) + (2x + 6) = 540
8x + 12 = 540
8x = 540 - 12
8x = 528 /:8
x = 66

2x = 2*66 = 132
2x + 2 = 2*66 + 2 = 134
2x + 4 = 2*66 + 4 = 136
2x + 6 = 2*66 + 6 = 138

Odpowiedź: Szukane liczby to 132, 134, 136 oraz 138.


3)
k - wiek Krysi
m = 2*k - wiek Marysi
o = 1,5 * (2k) = 3k - wiek Olka
36 - suma lat dzieci

k + m + o = 36
k + 2k + 3k = 36
6k = 36 /:6
k = 6

Odpowiedź: Krysia ma 6 lat, Marysia 12, a Olek 18 lat.