Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T11:07:22+01:00
X- woda
y - sok

½x + ½y = 1

½x + ½y - ¼ ( ½x - ½y ) = ⅜x + ⅜y -po odlaniu, tyle zostało "mieszaniny"

Dolewamy ¼ szklanki wody

⅜x + ⅜y + ¼x = ⅝x + ⅜y = 1

Soku jest ⅜ szklanki, czyli 37,5 \%




5 4 5
2010-01-24T11:07:49+01:00
Przyjmijmy, że szklanka ma 1litr pojemności.
1l - 1/4 (250ml) = 750ml
Nadal proporcja sięga 1:1.
Teraz dolewamy 250ml wody czyli 25%.
Wystarczy od proporcji 50%:50% odjąć 25%, czyli:
25%:50%, ale musi być 100% wszystkiego więc:
25%:75%

Odpowiedź:
Soku pozostało 25%
4 2 4
2010-01-24T15:38:56+01:00
Woda-w
sok-s

½w + ½s - ¼ ( ½w - ½s ) = ⅜w + ⅜s

⅜w + ⅜s + ¼w = ⅝w + ⅜s = 1

Soku jest 37,5 %
2 3 2