Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T11:18:09+01:00
Dane:
T = 60 s / 900 = 0.067 s
r = 40 cm = 0,4 m

Rozw.:
V = 2πr/T = 2×3,14×0,4 m / 0,067s = 37, 5 m/s
V = ω × r
ω = V/r = 37, 5 m/s / 0,4 m = 93, 7 [1/s]
1 5 1
2010-01-24T12:22:08+01:00
900 obrotów na minutę =
= 900 / 60 obrotów na sekundę =
= 15 obrotów na sekundę =

wyrażone w stopniach na sekundę
= 15 * 360° na sekundę = 5400 [°/s]

wyrażone w radianach na sekundę:
= 15 * 2 * π = 30π ≈ 94,25 [rad/s]
1 5 1