1 Obwód kwadratu wynosi 8ado kwadratu + 12b+4 Zapisz długość boku kwadratu
2 Wzór n{n-3}:2 pozwala obliczyć liczbę przekątnych o n bokach . Oblicz ile przekątnych ma dziesięciokąt.
3 Zapisz wyrażenie algebraiczne zawierające co najmniej jedną literę które zawsze ma wartość dodatnią.
4Zapisz w najprostszej postaci srednią arytmetyczną trzech kolejnych liczb naturalnych występujących po liczbie 3k

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T11:23:29+01:00
1)Obw = 8a²+12b+4
Bok = 8a²+12b+4 / : 4
Bok = 2a²+3b+1

Zad 3)
2a+b=5

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T11:23:59+01:00
1.
8a² + 12b+4 = Ob
4a = 8a² + 12b+4 /:4
a= 2a² + 3b+1

2.
n{n-3}:2 - wzór
n=10
10{10-3}:2= 10*7=70 - ilość przekątnych

3.
a+16=20

4.
{4+5+6}:3=15:3=5