Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T11:12:17+01:00
(ukł równań)
2x + 5y = 112
x + y = 35

rozw metoda podstawiania
2x+5y=112
x=35-y

2(35-y)+5y=112

70-2y+5y=112
3y=42 //:3
y = 14
podstawiasz y do rownania x+y=35
x+14=35
x=35-14
x= 21

odp. bylo 14 pieciozłotówek i 21 dwuzłotówek

sprawdzenie:
2x+5y=112
2*21+5*14=112
42+70=112
112=122
2010-01-24T11:13:39+01:00
X-2zl
y-5zl
x+y=35
2x +5y=112
3y=42
y=14
x+14=35
x=21
odp. jest 21 dwu zl
i 14 piecio zl
2010-01-24T11:15:19+01:00
Jest 14 monet 5 złotowych i 21 monet 2 złotowych ... :)
1 5 1