Odpowiedzi

2010-01-24T11:31:13+01:00
Położenie i warunki naturalne Grecji.

Grecja jest górzystym krajem obejmującym południową część półwyspu bałkańskiego i wyspy położone na morzu egejskim. Grecja leży w Europie. Od zachodu otacza ją morze Jońskie z południa morze kreteńskie oraz w środku morze egejskie. Grecy zajmowali się rybołówstwem lub pracowali w warsztatach rzemieślniczych wyrabiali tkaniny, gliniane naczynia, broń i narzędzia. Inni szukali lepszych warunków do życia. Następnie w grecjii rozwijały się najstarsze kultury minojska i mykeńska.
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T11:32:08+01:00
Położenie Grecji;
-południowa Europa
-półwysep Bałkański; otoczony z trzech stron; na wschodzie Morze Egejskie, a na zachodzie Morze Kreteńskie.
-w skład Grecji wchodziły liczne wyspy na Morzach; np. Kreta, Eugenia, Rodos, Itaka.
-zachodznie wybrzeże Azji Mniejszej.
Warunki naturalne;
3/4 ziemi zajmowały góry podzielone licznymi niewielkimi dolinami.
klimat ciepły i wilgotny tak zwany Środziemny
niewielkie ilości srebra i złota.
Zajęcia ludności;
uprawa pszenicy, jęczmienia, warzywa, grusze, jabłonie
rybołóstwo
rzemieślnictwo
hodowla kuz i owiec
5 3 5