Pan Piotr wpłacił 2000zł do banku "Fortuna", w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6% w stosunku rocznym. Oblicz, ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Piotrowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek w wysokości 19%. Jaki będzie stan konta pana Piotra po roku oszczędzania?
Proszę o rozwiązania i odpowiedz. Daje najjjj ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:17:13+01:00
Pan Piotr wpłacił 2000zł
Oprocentowanie jest równe 6%
czyli 2000*0,06=120zł
2000+120=2120zł

Od kwoty 120zł(odsetki) musimy odjąć 19% podatku
120*0,19=22,8

2120-22,8=2097,2 złote--stan pana Piotra po roku oszczędzania
1 5 1
2010-01-24T17:48:47+01:00
2000---100%
x---6%

x= 2000*6%/100%=120zł

120zł---100%
x---19%

x=120*19/100=22,8zł

120zł-22,8zł=97,2zł

2097,2zł po roku
1 5 1