Odpowiedzi

2010-01-24T11:47:46+01:00
3 mole H2O
czyli 6 moli H i 3 mole O
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T11:54:40+01:00
Napisz równanie reakcji otrzymywania H2O;
2H2+O2=2H2O,z tego utwórz proporcję:
2[mole]H2 - 2[mole]H2O,
x[moli]H2 - 3[mole]H2O,to
x=3[mole]H2
To samo zapisujemy dla O2;
1[mol]O2 - 2[mole]H2O,
x[moli]O2 - 3[mole]H2O,obliczamy x mnożąc na krzyż,
x=3/2=1,5[mola]O2.
Odp.3[mole]H2O zawierają 3[mole]H2 i 1,5[mola]O2
Jeżeli chodzi o ilości molowe atomów,pomnóż otrzymane liczby przez 2.Otrzymasz wtedy 3[mole]O i 6[moli]atomów H.
9 3 9