Rozwiązywanie zadań za pomocą równań
zadanie
Olek zbiera znaczki i wczoraj policzył że ma już łącznie 189 znaczków,angielskich,francuskich i hiszpańskich.Francuskich ma dwa razy więcej niż hiszpańskich,a angielskich o 39 mniej niż francuskich i hiszpańskich razem.Ile ma znaczków każdego rodzaju?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T11:48:25+01:00
X-hiszpanskie
2x- francuskie
2x+x-39 - angielskie
189 - wszystkie

x+2x+x+2x-39=189
6x-39 = 189
6x=189+ 39 = 228
x = 228/6
x=38 hiszpańskich
2x = 2*38 =76 francuskich
2x+x-39= 76 + 38 - 39 = 75 angielskich
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T11:48:55+01:00
DANE:
x- ilość znaczków hiszpańskich
2x- ilość znaczków francuskich
2x+x-39 - ilość znaczków angielskich
189 - wszystkie
Rozwiązanie;
x+2x+x+2x-39=189
6x=228
x=38
2x=76
2x+x-39=37
Sprawdzenie;
38+76+75 = 189

ODP:Znaczków hiszpańskich OLEK ma 38, francuskich 76, a angielskich 37
1 3 1
2010-01-24T11:51:44+01:00
X-hiszpanskie
2x-francuzkie
(2x+x) - 39 - angielskie


x+2x+(2x+x)-39 = 189
x + 2x + 2x + x - 39 = 189
6x = 189+39
6x = 228 /: 6
x = 38


38 - hiszpanskie
2 * 38 = 76 - francuzkie
(2 * 38 + 38 ) - 39 = 144- 39= 75 - angielskie