Wyjasniej znaczenie podanych związków frazeologicznych.
Robić komuś sceny. Grać pierwsze skrzypce. Wejść w czyjąś rolę. Odgrać komedię.
Następnie ułuż krótkie opowiadanie na dowolny temat.Użyj w nim jak najwięcej wyjaśnionych wcześniej związków wyrazowych.

3

Odpowiedzi

2010-01-24T11:49:52+01:00
Grać pierwsze skrzypce - być najważniejszym, o decydującym głosie.
robić komuś scene - publicznie kogoś zawstydzać, bez powodu
wejść w czyjąś role - udawać kogoś innego
odegrać komedię - popisywać się, robić coś na pokaz
2010-01-24T11:53:20+01:00
Robić komuś sceny-
Grać pierwsze skrzypce-przewodzić; dominować; być w czymś najlepszym:
Wejść w czyjąś rolę-
Odegrać komedię-
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T13:48:55+01:00
1. Robić komuś wstyd z jakiegoś powodu np:. przy ludziach, zupełnie niepotrzebnie.
2. Być pierwszym w czymś, najważniejszym.
3. Pokazać swoją prawdziwą twarz, takim jakim ktoś jest.
4. Zachowywać się tak jak ktoś inny, inaczej to kogoś naśladować .
5. Robić coś na pokaz, niepotrzebnie.


W szkole miało odbyć się przedstawienie. Aktorom biło serce jak szalone. Był to dzień długo wyczekiwany. Pogoda była jak na zamówienie... Wybiła godzina 16. Scena należała już do szkolnych aktorów. Całe przedstawienie polegało na ukazaniu życia codziennego zwykłego małżeństwa z gromadką dzieci. Wielokrotnie ukazywały się sceny zazdrości i śmieszne, dość nietypowe sytuacje. Widownia była pod ogromnym wrażeniem. Nie było osoby, na której twarzy nie ukazał się uśmiech.Pod koniec zaczęto grać pierwsze skrzypce. .. aktorzy zrzucili z siebie maski i dziękowali za przybycie i obejrzenie odegranej komedii. Zeszli ze sceny i udali się do domu. To wydarzenie na pewno zapisało im się w pamięci.
1 5 1