Układ równań
1.
W pewnej szkole pracuje 20 nauczycieli. Stosunek liczby mężczyzn do liczby kobiet jest równa 1 : 9 .Ile kobiet i ilu mężczyzn pracuje w tej szkole ?

2. Obwód trójkąta równoramiennego wynosi 16, a długość podstawy stanowi 2/3 długości ramienia. Oblicz długość boków tego trójkąta .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:05:31+01:00
Zad 1.
1:9
10%:90%
10%*20=2
w tej szkole pracuje 2 nauczycieli i
90%*20=18
18 nauczycielek.
zad 2.
Obw=16
Obw=2x+⅔x
16=2⅔x
2⅔x=16 |:2⅔x
x=6
a=6
a=6
b=⅔*6
b=4
2010-01-24T12:07:09+01:00
Zad1
1:9
20:10=2 - mezczyzni
2*9=18 - kobiety