Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:06:49+01:00
Z - cena biletu zwykłego
(z-4) - cena biletu ulgowego

3z + 20(z-4) = 196
3z+20z-80=196
23z = 276
z = 12 - cena biletu zwykłego
z-4 = 12 - 4 = 8 - cena biletu ulgowego
Odp.: Bilet ulgowy kosztuje 8 zł, a zwykły 12 zł.
1 5 1
2010-01-24T12:07:34+01:00
Oznaczmy przez x cenę biletu zwykłego

3x +20(x-4)= 196
3x + 20x -80 =196
23x = 276

x = 12 zł - cena biletu zwykłego
x - 4 = 8 zł cena biletu ulgowego