Pan Robert planuje wyłożyć podłogę w jadalni płytkami o wymiarach 20cm na 25 cm . Jedno opakowanie zawiera 20 takich płytek . Ile opakowań płytek należny kupić , jeśli podłoga jadalni ma kształt prostokąta o wymiarach 4,5 m na 5 m ?

3

Odpowiedzi

2010-01-24T12:18:12+01:00
4,5*5=22,5 m² - powierzchnia podłogi
0,2*0,25=0,05 m² - powierzchnia płytki
20*0,05=1 m² - łączna powierzchnia płytek w opakowaniu

22,5/1=22,5≈23 <--- trzeba tyle kupić

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:22:19+01:00
Pan Robert planuje wyłożyć podłogę w jadalni płytkami o wymiarach 20cm na 25 cm . Jedno opakowanie zawiera 20 takich płytek . Ile opakowań płytek należny kupić , jeśli podłoga jadalni ma kształt prostokąta o wymiarach 4,5 m na 5 m ?

Pole jadalni

P1=4,5*5
P1=22,5 m²

Pole powierzchni jednej paczki płytek (cm zamieniamy na m )

P2=0,2*0,25*20
P2=0,05*20
P2=1 m²

Obliczenie ilości opakowań

22,5:1=22,5=23

Należy kupić 23 paczki płytek (zaokrąglamy 22,5 do 23 gdyż nie da się kupić połowy paczki :o)
5 4 5
2010-01-24T12:24:01+01:00
Najpierw liczymy pole jednej płytki (cm zamieniamy na metry):
P=0,2*0,25=0,05m²
Teraz liczymy na ile metrów starczy całe pudełko płytek:
20*0,05=1m²
Później liczymy pole pokoju:
P=4,5*5=22,5m²
Teraz dzielimy pole pokoju przez ilość metrów płytek w jednym pudełku:
22,5:1=22,25 czyli wychodzi, że trzeba kupić 23 pudełka
Czyli odpowiedź:
Aby wyłożyć pokój trzeba kupić 23 pudełka płytek
3 5 3