ZADANIe DOTYCZĄCE TWIERDZENIA PITAGORASA !
ŁATWE BO DRUGA LEKCJA DOPIERO Z TEGO I KLASA 2 GIMNAZJUM !
(najlepiej jak to pani mówi narysowac a pozniej zabrac sie za zadanie)
Dzięki.

1.Bok rombu ma długość 13 cm ,a jedna z jego przekątnych ma długość 24cm.Oblicz długośc drugiej przekątnej.

2

Odpowiedzi

2010-01-24T12:26:54+01:00
13²=12²+x²
169=144+x²
x²=169-144
x²=25
x=5

1/2 przekątnej wynosi 5 wiec cała przekątna wynosi 10.
:))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:31:54+01:00
No to najpierw trzeba wiedziec ze przekatne w rombie przecinaja sie pod katem prostym i dziela sie na połowy:
1) no to jak narysujesz sobie romb i obie przekatne to powtana i cztery trójkaty prostokatne i znasz juz jeden bok - 13cm , co nie?? drugi tez juz wiesz bo bedzie to połowa przekatnej czyli 12cm

2)no to mamy trójkat prostokatny o dówch danych wiec korzystajac z Tw pita wyliczasz trzeci bok, mam nadzieje ze wiesz jak:
przekształcasz wzór a² + b²= c² w tym ze nasze 13cm to "c", 12cm to "b" czyli szukasz "a", przekatałcamy wzór na: a² = c²-b²

3) a² = c²-b²
a² = 13² - 12²
a² = 169 - 144
a² = 25
a = 5


czyli znamy połowe drugiej przekatnej, no to cała ma 10cm

Pozdrawiam :D:D