Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:24:24+01:00
X - karty Basi
y - karty Ewelinki

{y - 0,1y = x + 0,1y
{x + y = 360

{x = 360 - y
{y - 0,1y = 360 - y + 0,1y

{x = 360 - y
{1,8y = 360

{y = 200
{x = 160

Odp. Basia ma 160 kart, a Ewelinka 200
35 4 35
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T12:24:51+01:00
Dane;
x - karty Basi
y - karty Ewelinki
Rozwiązanie;
y - 0,1y = x + 0,1y
x + y = 360

x = 360 - y
y - 0,1y = 360 - y + 0,1y

x = 360 - y
1,8y = 360/1,8

y = 200
x = 160

Odp. Basia ma 160 kart, a Ewelinka 200 kart.
6 3 6
2010-01-24T12:30:16+01:00
360-kart telefonicznych razem
x-Kart telefoniczne Ewelinki
y-katy tel. Basi

x+y=360
0,9x=1,1x
y=360-x
0,9y=1,1x
0,9(360-x)=1,1x
324-0,9x=1,1x
324=o,9x+1,1x
324=2x /:2
x=162- Karty telefoniczne Ewelinki

Z resztą powinieneś sobie poradzić
6 2 6