Odpowiedzi

2010-01-24T12:24:39+01:00
0,25=25%

96kg=25%
384kg=100%

Odp. Z hurtowni do sklepu przewieziono 384kg ziemniakow.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:26:30+01:00
96kg - sprzedano
0,25 całości - zostało w sklepie

0,25 = 1/4 (jedna czwarta)

96kg = 3/4 (trzy czwarte)

96kg : 3 = 32kg

32kg = 1/4 (jedna czwarta)

32kg * 4 = 128 kg

Odp. Z hurtowni do dklepu przywiezniono 128 kg ziemniaków.
2010-01-24T12:27:14+01:00
Z hurtowni do sklepu przywieziono ziemniaki . W ciągu dnia sprzedano 96 kg tych ziemniaków , wobec czego w sklepie pozostało jeszcze 0,25 całej dostawy . Ile ziemniaków przywieziono z hurtowni do sklepu

96=0,75
x=0,25

0,75x=96*0,25
0,75x=24
x=32 kg Tyle ziemniaków pozostało

96+32=128 kg Tyle ziemniaków przywieziono z hurtowni
2 5 2