Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T12:24:17+01:00
X - I liczba
y - II liczba
30%x - 40%y = 21
40%x + 3y = 81

0,3x - 0,4y = 21 |*10
0,4x + 3y = 81 |*10

3x - 4y = 210 |*(- 4)
4x + 30y = 810 |*3

-12x + 16y = - 840
12x + 90y = 2430

106y = 1590 |:106
y = 15

0,4x + 3* 15 = 81
0,4x = 81 - 45
0,4x = 36 |:0,4
x = 90

x = 90
y = 15
2 5 2
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-24T12:38:03+01:00
Różnica 30% pierwszej liczby i 40% drugiej liczby wynosi 21, a suma 40% pierwszej liczby i potrojonej drugiej liczby jest równa 81.Co to za liczby?

x, y - szukane liczby

( 30%*x - 40%*y = 21
( 40%*x + 3y = 81

( 0,3x - 0,4y = 21 /*(-4)
( 0,4x + 3y = 81 /*3

( -1,2x + 1,6y = - 84
( 1,2x + 9y = 243
_________________
10,6y = 159 /:10,6
y = 15

1,2x + 9,y = 243
1,2x + 9*15 = 243
1,2x + 135 = 243
1,2x = 243 - 135
1,2x = 108 /:1,2
x = 90

( x = 90
( y = 15

Odp. Szukane liczby to 90 i 15.