Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T12:25:58+01:00
X - I liczba
y - II liczba
30%x - 40%y = 21
40%x + 3y = 81

0,3x - 0,4y = 21 |*10
0,4x + 3y = 81 |*10

3x - 4y = 210 |*(- 4)
4x + 30y = 810 |*3

-12x + 16y = - 840
12x + 90y = 2430

106y = 1590 |:106
y = 15

0,4x + 3* 15 = 81
0,4x = 81 - 45
0,4x = 36 |:0,4
x = 90

x = 90
y = 15
2010-01-24T12:34:08+01:00
0,3x-0,4y=21
0,4x+3y=81


3x-4y=210
x=70-4\3 y

28-8\15 y+3y=81
37\15 y =53
y=795\37
x=6120\37