1.Wyjaśnij przyczyny prześladowań Chrześcijan
2.Wyjaśnij znaczenie zwrotu: wszystkie drogi prowadzą do Rzymu
3.Wymień przyczyny słabości państwa rzymskiego
4. Wyjaśnij przyczyny podziału cesarstw
5.Wymień plemiona wkraczające w granice państwa rzymskiego

Prosiła bym jak najprościej...
Z góry dzięki :)

2

Odpowiedzi

2010-01-24T12:35:31+01:00
1.chrześcijanie byli prześladowani dlatego,że uważano ich za sektę religijną oraz dlatego że nie składali ofiar i czczi rzymskim bogom.
2 zwrot ten został wprowadzony ze względu na ogromną ilość dróg jaką posiadali rzymianie i którymi można było się dostać w każdy zakąte miasta.
29 3 29
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:41:28+01:00
1.-chrześcijanie nie oddawali czci boskiemu cesarzowi,
-niepokój budziły ich obrzędy,
-Neon oskarżył ich o podpalenie Rzymu.

2.wszystkie drogi które powstały za czasów Oktawiana Augusta zbiegały się w jednym punkcie czyli Rzymie. drogi te były bardzo solidne. łączyły one podbite ziemie z Rzymem

3.-kryzys władzy państwowej<cesarzem zostawali ludzie nie potrafiący rządzić państwem>
-brak armii
-najazdy plemion

5. Plemiona: hunów, wandalów, gotów,franków

38 3 38