Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:40:38+01:00
X - ilość zadań rozwiązanych poprawnie
y- ilość zadań rozwiązanych błędnie lub nie rozwiązanych

x+y=15 - ilość zadań na sprawdzianie
5x-2y=54 - ilość punktów

x+y=15 /*2 (obie strony mnożę przez 2)
5x-2y=54


2x+2y=30
5x-2y=54

dodaję równania stronami i "pozbywam" się y

2x+5y=30+54
7x=84 /:7
x=12

Odp. Szymon dobrze rozwiązał 12 zadań.
2010-01-24T14:25:37+01:00
Rozwiązał 12 zadań, bo 12 razy 5 to 60, a 3 żle to -6 punktów.
2010-01-24T18:44:31+01:00
Y-ilość zadań rozwiązanych dobrze
x-ilość zadań rozwiązanych źle

x+y=15
x*(-2)+y*5=54

x=15-y
-2x+5y=54

x=15-y
-2(15-y)+5y=54

x=15-y
-30+2y+5y=54 /+30

x=15-y
7y=84 /:7

x=15-y
y=12

x=15-12
y=12

x=3
y=12

Odp.Szymon dobrze rozwiązał 12 zadań.

pozdrowienia ;)