Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T12:46:41+01:00
Http://pracadomowa24.pl/1631-oblicz-pole-powierzchni-graniastoslupa/ prosze
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:58:11+01:00
Pc=2Pp+Pb
Jako x oznaczamy przekątną podstawy i układamy działanie:
4cm²+3cm²=x²
16cm+9cm=x²
x²=25cm
x=5cm
Możemy teraz obliczyć wysokość. Korzystamy również z Twierdzenia Pitagorasa:
h²+x²=13cm²
h²=169cm-25cm
h²=144cm
h=12cm
Teraz już tylko zostało obliczyć pole figury:
Pc=2×12cm² + 2×48cm²+ 2×36cm²
Pc=24cm²+96cm²+72cm²
Pc=192cm²