Zadanie1
zapisz wyrażenie algebraiczne zawierające co najmniej jedną literę które zawsze ma wartość dodatnią
zadanie 2
zapisz z najprostszej postaci średnią arytmetyczną trzech kolejnych liczb naturalnych występujących po liczbie 3k
zadanie 3
wzór n{n - 3}
:
2
pozwala obliczyć liczbę przekątnych wielokąta o n bokach Oblicz ile przekątnych ma dziesięciokąt?

Proszę pomóżcie bo mam to na jutro ;(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:43:09+01:00
1) a²+1

2)
(3k+1+3k+2+3k+3)/3=
(9k+6)/3=
9k/3+6/3=
3k+2

3)

10(10-3)/2=
10*7/2=
35

7 4 7
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-24T12:50:14+01:00
1.
3a² - a + b² - b + 1

2.
3k +1 + 3k + 2 + 3k + 3 / 3 = 9k + 6 / 3 = 3(3k + 2)/ 3 = 3k + 2

3.
n = 10
ilość przekątnych = n(n - 3) : 2 = 10 (10 - 3) : 2 = 10*7 : 2 = 70 : 2 = 35
6 4 6