Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:52:34+01:00
Członek wspólnoty religijnej która powstała w USA, wierzącej w nieomylność Biblii, powtórne przyjście Chrystusa i bliski koniec świata.
Na świecie jest około 11 tysięcy różnych zielonoświątkowych wspólnot.W Polsce ruch zielonoświątkowy przyjęło wielu członków Kościoła Augsbursko-Ewangelickiego na Śląsku Cieszyńskim, którzy już w 1910 utworzyli stowarzyszenie Związek na Rzecz Stanowczego Chrześcijaństwa, zwany też Związkiem Stanowczych Chrześcijan. Związek istniał do 1947, kiedy pod presją władz utworzono Zjednoczony Kościół Ewangeliczny, do którego włączono także inny odłam pentekostalizmu – chrześcijan wiary ewangelicznej. W 1988 większość polskich zborów pentekostalnych utworzyła Kościół Zielonoświątkowy w RP.
2010-01-24T12:57:21+01:00
Wiadomości:
-Chrześcijanie odłam protestancki
-Założony w 1988r
-Liczy ok 21tys wyznawców i 211 zborów
-Spotkania tych wyznawców przypominają w dużym stopniu i kierowane są na tradycje amerykańskich zborów bożych
-Siedziba znajduje się w Warszawie
-Macieżysty kościól to amerykański kośció ewangeliczny
-Ich wiara opiera się na zasadach reformacji z XVI w.