Punkty A= (-9, -3) i B= (5,5) są wierzchołkami trójkąta prostokątnego ABC, w którym AB jest przeciwprostokątną. Wyznacz współrzędne wierzchołka C wiedząc, że leży on na osi Ox.

Proszę o dokładne rozwiązanie.
Za najlepszą daję NAJ.

2

Odpowiedzi

2010-01-24T12:49:23+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:59:23+01:00
Musisz na kartce (najlepiej w kratkę :) ) narysować sobie taki układ współrzędnych i zaznaczyć punkt A i B. Następnie oba te punkty łączysz. Od punktu B narysuj sobie długą linie w dół. Od punktu A narysuj długą linią biegnącą w prawą stronę. W miejscu gdzie obie te linie się przetną będzie punkt C. Będzie on miał współrzędne (5; -3). Liczę na naj :)
1 4 1