Odpowiedzi

2010-01-24T12:55:12+01:00
72km/h = x m/s

km/h zamienia się na m/s dzieląc przez 3.6 ( pierw mnożymy przez 3600 (3600 sekund- godzina ) potem dzielimy przez 1000 (1km-1000m)

72/3.6 = 20m/s :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T12:58:47+01:00
Dane:
predkosc = 72 km/h

Szukane:
s = droga pokonana w ciagu sekundy

Zamieniamy kilometry na metry:
72*1000m = 72 000 m

Zamieniamy godzinę na sekundy:
1h = 3600s

skoro w ciagu 3600 sekund przejechala 72000 metrów
to w ciagu 1 sekundy przejechala x metrów

x = 72000m*1s/3600s = 20 metrów

odp. motorówka w ciagu sekundy przejechala 20 metrów
1 3 1
  • skr8
  • Rozwiązujący
2010-01-24T18:11:30+01:00
Km/h na m/s zamienia się mnożąc przez 10/36
bo w kilometrze jest 1000 m / a w godzinei 3600 sekund po skróceniu 10/36
czyki
72*10/36=720/36=20 m/s
odp w czasie sekundy motorówka pokona 20 metrów