1.Zapisz podane inf.w postaci układu równań:
Zeszyt ćw.kosztuje x zł,a podręcznik y zł i jest 3 razy droższy od zeszytu ćw.Za komplet podręczników i zeszytów ćw dla dwudziestoosobowej klasy zapłacono 560zł.


2.Średnia arytmetyczna liczb a i b wynosi 8.Liczba jest o 4 większa od liczby b.

3.Oblicz metodą podstawiania :
x+2y=-3
3x- 4y=11

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T13:06:02+01:00
1.

y=3x
20x+20y=560


2.

(a+b)/2=8
a=4b

3.

x+2y=-3
3x- 4y=11

x=-3-2y
3x- 4y=11

3(-3-2y)-4y=11
-9-6y-4y=11
-6y-4y=11+9
-10y=20
y=-2

x+2*(-2)=-3
x-4=-3
x=-3+4
x=1
2 2 2
2010-01-24T13:06:29+01:00
Zadanie 1
x - cena zeszytu
y - cena zeszytu

{3x=y
{20(x+y)=560


zadanie 2

{(a+b)/2 = 8
{a= b+4

{(b+4+b)/2 =8
{a=b+4

(b+2=8
{a= b+4

{b=6
{a=10


zadanie 3

{x+2y=-3
{3x- 4y=11

{x=-3-2y
{3x- 4y=11

{x=-3-2y
{3(-3-2y)- 4y=11

{x=-3-2y
{-9-6y-4y=11

{x=-3-2y
{-10y=20 | :(-10)

{x=-3-2y
{y = -2

{x= -1
{y = -2
2 2 2