Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T16:51:49+01:00
Koń może głęboko zasnąć tylko na leżąco. Stojąc koń może tylko drzemać. Ma wtedy lekko ugiętą nogę, aby odciążyć mięśnie i śćięgna. Drzemiącemu koniowi trudno zorientować się, że ktoś sie zbliża. Może się wtedy spłoszyć. Konie do spania kładą się często na boku. Czasami konie rżą przed sen. Zdarza się to w stadzie gdzie konie maja do siebie zaufanie. Konie kładą się tylko wtedy, gdy są pewne, że w razie zagrożenia zdołają szybko się podnieść.
3 3 3
2010-01-24T17:03:09+01:00
Konie śpią na leżąco. Zdarza się to jednak rzadko i tylko wtedy, kiedy czują się bezpiecznie. W pozycji stojącej tylko dzemią albo czuwają, by w razie niebezpieczeństwa móc szybko je zauważyć i nie spłoszyć się.
4 4 4
2010-01-24T17:13:03+01:00
Konie śpią na leżąco. Na stojąco tylko drzemią.
Koń śpi wtedy, gdy czuje się dobrze, a zarazem bezpiecznie , wówczas się kładzie. Gdyby spały na leżąco nie byłyby bezpieczne, ponieważ narażone byłyby na atak drapieżnika. Musiałyby wówczas być gotowe do ucieczki.
Konie kładą się również wtedy, gdy są słabe, bądź chore.
2 3 2