Odpowiedzi

2010-01-24T13:04:55+01:00
Jeżeli e=a, powstaną nam 2 trójkąty równoboczne o długości a, czyli katy rombu wynoszą: 60, 60, 120, 120
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T13:06:01+01:00
Jedna z przekątnych rombu ma taką samą długość jak bok rombu. Jakie miary mają kąty tego rombu?

Wszystkie boki rombu są tej samej długości. Skoro jeszcze jedna z jego przekątnych jest tej samej długości co bok rombu to powstanie trójkąt o wszystkich bokach równych czyli równoboczny. W takim trójkącie wszystkie kąty są równe i mają 60 stopni. W rombie mamy 2 kąty ostre i 2 rozwarte. Miarą obydwu kątów ostrych będzie więc 60 stopni a rozwartych 120 stopni.
1 5 1