Które zdanie jest prawdziwe?
a)W każdym równoległoboku przekątne dzielą się na połowy.
b)W każdym równoległoboku przekątne są równe.
c) Istnieją równoległoboki, w których przekątne są prostopadłe.
d) Każdy romb jest kwadratem.
e) Romb ma dwie osie symetrii.


Odpowiedzi uzasadnij.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T13:12:06+01:00

a: prawda, wystarczy narysować jakikolwiek równoległobok.
b: nie, ponieważ przekątna wychodząca z kątów ostrych jest dłuższa
c: prawda, ponieważ kwadrat jest równoległobokiem. A jego przekątne się przecinają pod kątem prostym. jest także romb, w którym sytuacja wygląda tak samo.
d: nie, ponieważ romb nie ma kątów prostych
e: prawda, bo osiami symetrii w rombie są jego przekątne.
3 5 3
2010-01-24T14:06:23+01:00
A)prawda ....ponieważ ma dwie pary boków równoległych;D
b)nieprawda...bo boki równoległoboku nie tworzą konta prostego
c)prawda ...romb (szczególny przypadek równoległoboku)
d)nieprawda...bo przekątne kwadratu mają zawsze takie same długości a w rombie nie zawsze!!
e)prawda...ma 2 przekątne

Wszystko jest dobrze bo sprawdzałam w książce od matmy;dd
2 5 2