Łyżwiarz o masie 50 kg stoi na lodzie, trzymając piłkę lekarska o masie 5 kg. W pewnej chwili łyżwiarz wyrzucił piłkę poziomo z szybkością 2 metry na sekundę, po czym zaczął sie poruszać względem piłki
A. W tę samą stronę z szybkością 0,2 metry na sekundę
B. W przeciwną strone z szybkością 0,2 metra na sekundę
C. W tę samą stronę z szybkością 2 metry na sekundę
D W przeciwną stronę z szybkością 2 metry na sekundę

2

Odpowiedzi

2010-01-24T13:16:35+01:00
B) siła będzie 10 razy mniejsza bo łyżwiarz jest 10 razy cięższy od piłki, a zwrot siły będzie przeciwny - 2ga zasada dynamiki newtona :)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T13:19:22+01:00
Odpowiedź B gdyż łyżwiarz ma 10 razy większą masę a więc będzie się poruszał z prędkością 10 razy mniejszą i z przeciwnym zwrotem do ruchu piłki lekarskiej w myśl II zasady dynamiki Newtona

Mam nadzieję że pomogłem;)
Liczę na najlepsze;P;D
1 1 1