Odpowiedzi

2010-01-24T13:30:24+01:00
X - liczba setek
y - liczba dziesiątek
z - liczba jedności

y - z = 6
y + z = 10

y = 6 + z
6 + z + z = 10

y = 6 + z
2 z = 4 /: 2

y = 6 + z
z = 2

y = 6 + 2
z = 2

y = 8
z = 2

Liczba trzycyfrowa ma postać x82 i musi byc podzielna przez 3, taki warunek spełnia: 282, 582, 882
76 2 76
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T13:33:40+01:00
X-cyfra setek
y-cyfra dziesiątek
z-cyfra jedności

y-z=6
y+z=10

y=6+z (z tego pierwszego równania)

podstawiam do drugiego wzoru
6+z+z=10
2z=4
z=2

y=10-z
y=10-2
y=8

żeby liczba była podzielna przez 3, to sum ajej cyfr musi byc podzielna przez 3
x+8+2 jest podzielne przez 3

x może byc równe 3, 6, 9
23 2 23