Czy ktoś mógłby mi rozwiązać ten przykład?:))
z jednej strony wiem jak to zrobić ale rozwiazuje to juz poraz trzeci i nie wychodzi mi wynik odpowiedni :C
z góry dzięki ;]


a) rozwiąż układ równań
(to jest jedna klamra w której sa 2 rownania)
{ x+4y+2=2x+3y+6
{3-x+2y=1-3x-2y

3

Odpowiedzi

2010-01-24T13:32:32+01:00
{x-2x+4y-3y=6-2
{-x+3x+2y+2y=1-3

{-x+y=4
{2x+4y=-2 /:2

{y=4+x
{x+2y=-1

x+8+2x=-1

3x=7
x=7/3
x=2 1/7

-1 1/7+y=4
y=4+1 1/7
y= 5 1/7

spr
-1 1/7+5 1/7=4
5 1/7 - 1 1/7 = 4
36/7-8/7=4
4=4

(1/7 - w ten sposob zapisuje ułamek)
2010-01-24T13:41:20+01:00

{ -x-y=4 (tutaj jest już redukcja)
{ 2x=-2

{-y=4+x /*(-1)
{2x=-2 /:2

{y=-4+x
{x=-1

{y=-4+(-1)
{x=-1

{y=-5
{x=-1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T13:44:12+01:00
X + 4y + 2 = 2x + 3y + 6
3 - x + 2y = 1 - 3x - 2y

x - 2x + 4y - 3y = 6 - 2
-x + 3x + 2y + 2y = 1 - 3

-x + y = 4
2x + 4y = -2

y = 4 + x
2x + 4 * (4 + x) = -2

y = 4 + x
2x + 16 + 4x = -2

y = 4 + x
6x = -2 - 16

y = 4 + x
6x = -2 + (-16)

y = 4 + x
6x = -18 /:6

y = 4 + x
x = -3

y = 4 + (-3)
x = -3

y = 1
x = -3

Sprawdzenie:
-3 + 4 * 1 + 2 = 2 * (-3) + 3 * 1 + 6
3 - (-3) + 2 * 1 = 1 - 3 * (-3) - 2 * 1

-3 + 4 + 2 = -6 + 3 + 6
3 + 3 + 2 = 1 + 9 - 2

3 = 3
8 = 8

Wynik: x = -3; y = 1
Liczę na naj :)