Odpowiedzi

2010-01-24T13:37:19+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T13:38:20+01:00
X-ilosc piatek
y-ilosc czworek
x+y=12
(5x+4y):12=4,75

x=12-y
(60-5y+4y):12=4,75

x=12-y
5-1/12y=4,75


x=12-y
-1/12y=4,75-5


x=12-y
-1/12y=-0,25 |*12


x=12-y
-y=-3 |*(-1)


y=3

x=12-3
x=9
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T13:45:40+01:00
Zuzia ma na świadectwie 12 ocen,same 4 i 5.Średnia jej ocen wynosi 4,75.Ile piątek ma Zuzia na świadectwu.

x- ilość piątek
y- ilość czwórek
12- ilość ocen

taka klamra x+y=12/x(-5)
na te dwa równania (5x+4y) :12=4,75/x12

taka klamra -5x-5y=-60
na te dwa równania 5x+4y=57

pozioma kreska pod tamtymi równaniami z klamrą
-y=-3/x(-1)
y=3
x+3=12
x=12-3


taka klamra x=9
na te dwa równania y=3

Odp: Na świadectwie Zuzi znajdują się trzy czwórki.