Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T13:36:26+01:00
A) w kolejności od największej objętości:
-azot
-tlen
-argon
-dwutlenek węgla
-hel
-neon
-krypton
-ksenon
-metan
-wodór

b)Atmosfera jest jest to gazowa "skorupa", która otacza całą kulę ziemską. Gromadzi w sobie tak wiele gazów ze względu na grawitację , której się poddaje.
2 5 2
2010-01-24T13:37:35+01:00
Gazy z których zbudowana jest atmosfera:
* azot (78%),
* tlen (21%),
* inne gazy (1%), takie jak: argon, dwutlenek węgla, hel.


Atmosfera jest powłoką gazową która tak jakby otula Ziemię.
Atmosfera sprawia, że na naszej planecie możliwy jest rozwój i funkcjonowanie życia.
Częścią atmosfery jest także powietrze, którym oddychamy.
Dzięki atmosferze Ziemia i organizmy na niej żyjące chronione są przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym.
2010-01-24T13:40:05+01:00
B) atmosfera- to powłoka gazowa otaczająca kulę ziemską

a) skład powietrza atmosferycznego: 21% tlen, 78% azot, 1% inne gazy np. para wodna, wodór, dwutlenek węgla, neon, krypton, ksenon

warstwy atmosfery:(wymienione od góry)
egzosfera
termosfera
mezosfera
stratosfera
troposfera