Pilne na jutro.! Trzeba napisać jaki to środek poetycki:
nie wszędzie betony-
biel aluminium-
tony siarki-
kubometry (metry kwadratowe) czadu-
herbaty z fenolem (trująca substancja)-
uduszony smogiem-
tam jeszcze zieleń-
nikt nie umiera-
spokojny nurt rzeki-

środki poetyckie (dla ułatwienia):
epitet, przenośnia, porównanie, apostrofa, onomatopeje (wyrazy dźwiękonaśladowcze), uosobienie.

dam naj

2

Odpowiedzi

2010-01-24T13:57:30+01:00
Nie wszędzie betony-przenośnia
biel aluminnie - epitet
tony siarki-epitet
kubometry (metry kwadratowe) czadu-epitet
herbaty z fenolem (trująca substancja)-epitet
uduszony smogiem- przenośnia
tam jeszcze zieleń- porównanie
nikt nie umiera-porównanie
spokojny nurt rzeki - uosobienie
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T14:02:57+01:00
Nie wszędzie betony- przenośnia
biel aluminium- epitet
tony siarki- hiperbola(wyolbrzymienie)
kubometry (metry kwadratowe) czadu- apostrofa
herbaty z fenolem (trująca substancja)- przenośnia
uduszony smogiem- hiperbola
nikt nie umiera- przenosnia
spokojny nurt rzeki- uosobienie
2 3 2