Mam do rozwiązania kilka zadanek z Geometrii/matmy:

1.Działka ma kształt trapezu o podstawach 300m i 100m,i wysokości 0,4km.Rolnik zasiał na działce przenicę.
Z każdego ha zebrał 4,5 tony przenicy.Ile ton pszenicy
zebrał z całej działki.?

Prosze przy tym o wytłumaczenie.

2.Oblicz drugą przyprostokątną w trójkącie w którym przeciwprostokątna ma 10cm.,jedna przyprostokątna 8cm i wysokość opuszczona na przeciwprostokątną ma 4,8 cm.
3.
Graniastosłup,którego podstawa jest wielokątem o n bokach,ma....... wierzchołków,........ścian i ....... krawędzi.
Należy to dokończyć i proszę przy tym o wytłumaczenie bądź załącznik.
4.Do tego dołączcie załącznik!!
a.)Narysuj dowolny trapez [nie będący równoległobokiem]
o polu 0,5 dm2
b.)Narysuj dowolny trapez i podziel go na dwa trapezy o równych polach.
Tu prosze również o miary.

5.I ostatnie
drutu o dł. 1,2 m można wykonać różne szkieletowe modele
prostopadłościanu.Podaj przynajmniej trzy przykłądy wymiarów takiego prostopadłościanu.

Za wszystkie dobre odpowiedzi do każdego zadania daje Naj!

2

Odpowiedzi

2010-01-24T14:51:57+01:00
1.
Najpierw musisz obliczyć pole tego trapezu.
0,4 km = 400 m

p= (a+b)*h /2
p=(100+300)*400 /2
p= 160000/2
p= 80000 m^2

1 ha = 10 000 m^2
8*4,5=36t.
Jeżeli z jednego hektara zebrał 4,5t to musisz pomnożyć liczbę hektarów.
Zebrał 36 ton pszenicy.

Mam nadzieję ,że chociaż trochę pomogłam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T16:57:59+01:00
1)pole trapezu trza obliczyc ;)
P=(a+b)*h :2
P=400*400:2=80000 m <kw>
1 ha = 10 000 m<kw>
80000 m <kw>=8 ha m <kw>
8*4,5=36t

3)
No więc musisz sobie założyć, że ten graniastosłup na np.4 boki, i musisz policzyć ile ma wierzchołków, kątów i krawędzi . jeśli wybierzesz graniastosłup o 4 bokach, to ma on 8 wierzchołków, 8 kątów i 12 krawędzi.




1 5 1