1. Oblicz pole i obwód rombu o dłuższej przekątnej 10 cm i kącie rozwartym 120 stopni.
2. Drabina o długości 4m opiera się podłoże w odległości 1m od ściany budynku. Czy koniec drabiny sięgnie powyżej górnej krawędzi ściany domu o wysokości 3,5m??

2

Odpowiedzi

2010-01-24T15:22:58+01:00
1. pole : D1*D2/2
D1=10cm
D2=10√3/3

P= 50√3/3cm²

2. a²+b²=c²
a²+1²=4²
a²=15
a=√15 w przyblizeniu 3.9m czyli dosiegnie


Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T16:05:32+01:00
Oblicz pole i obwód rombu o dłuższej przekątnej 10 cm i kącie rozwartym 120 stopni.

^ - do kwadratu

a^ = (½)^ +5^
¾ a^ = 25 /:√
√3/2 a = 5 /; √3/2
a = 10/√3 * √3/√3
a= 10√3/3

obwód = 4 * 10√3/3 = 40√3/3

pole = 10√3/3 * 10 *½ = 50 √3

Drabina o długości 4m opiera się podłoże w odległości 1m od ściany budynku. Czy koniec drabiny sięgnie powyżej górnej krawędzi ściany domu o wysokości 3,5m??

4 ^ = (3½)^ +1^
16= 25½

dostanie :D