Planeta Nowa 1 Sprawdź się! (str30-32)
zad.1.
Uszereguj podane niżej skale od najwiekszej do najmniejszej.
a) 1cm-5km
b) 1:100
c) 1cm-20km
d) 1:20 000

zad.2.
Korzystając z mapy ogólnogeograficznej świata, podaj współrzedne geograficzne wymienionych poniżej miast.
a) New Delhi (.....,....)
b) Kair (......,.......)
c) Nowy Jork (.....,....)
d) Buenos Aires (....,.....)
e) Meksyk (....,.....)
f) Warszawa (....,....)

zad.3.
Odległość miedzy dwoma punktami na mapie wynosi 3cm. Ta odległosc w terenie to 30km. Znajac powyzsze dane oblicz a nastepnie podkresl skale w ktorej została wykonana mapa.
a) 1:1 000 000
B) 2:3 000 000
c) 1:300 000
d) 1:100 000

3

Odpowiedzi

2010-01-24T14:31:12+01:00
1.
b,d,a,c

ponieważ

1cm-5km = 1:500000
1:100
1cm-20km =1:2000000
1:200000
2.
New Delhi - 28°07'N 77°02'E
Kair - 30°03'N 31°14'E
Nowy York - 40°42'N 74°00'W
Buenos Aires - 34°40'S, 58°30'W
Meksyk - 19°25'10″N 99°08'44″W
Warszawa - 52°13'56″N 21°00'30″E

3.
3cm na mapie - 30km w terenie
1 cm na mapie - 10km w terenie
1cm - 10000 m w terenie
1cm - 1000000 cm w terenie

Odp. Mapa jest w skali 1:1000000

6 3 6
2010-01-24T14:40:10+01:00
Zad.1
b,d,a,c

Zad.2
nierobilismy

Zad.3
odp. c

te odpowiedzi są prawidłowe bo je sprawdzaliśmy :)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T17:58:07+01:00
Zad 1
b) 1:100
d) 1:20 000
a) 1cm-5km
c) 1cm-20km

zad 2
New Delhi - 28°N 77°E
Kair - 30°N 31°E
Nowy York - 40°N 74°W
Buenos Aires - 34°S, 58°W
Meksyk - 19°N 99°W
Warszawa - 52°N 21°E

zad.3

3 cm na mapie to 30 km w rzeczywistości czyli 3000000 cm
3000000 cm / 3cm = 1000000cm

Mapa została wykonana w skali 1:1 000 000 czyli odp .a
10 5 10