Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-24T14:27:59+01:00
Witaj! Jestem Darek i mieszkam na wsi. Zawoja leży u stóp Babiej Góry (1725m) nad rzeką Skawica. . Zawoja jest jedną z najdłuższych wsi w Polsce.
Jest to bardzo znana miejscowość turystyczna. Zawoja jest jedną z najdłuższych wsi w Polsce.
Cieszę się bardzo, że mogę mieszkać w tak pięknej miejscowości. Mieszkam wraz z moją rodziną w dwu piętrowym domu. Niedaleko mojego miejsca zamieszkania znajduje się sklep.
W Zawoi jest zawsze czyste i świeże powietrze, dlatego lubię w wolnym czasie wędrować po górach. Moją pasją jest również gra na gitarze.
W mojej miejscowości znajduje się wiele atrakcji turystycznych. Można zwiedzić Babiogórski Park Narodowy. W Zawoi znajduje się również dziewiętnastowieczny Kościół pod wezwaniem Świętego Klemensa. Kościół znajduje się w Zawoi Centrum.
W zimie można skorzystać z trzech wyciągów narciarskich. Bardzo popularny jest wyciąg krzesełkowy Mosorny Groń. Natomiast, w okresie letnim organizowane są przeróżne imprezy. Jedną z nich jest Babiogórska Jesień. Podczas tej imprezy można zobaczyć i usłyszeć wiele regionalnych zespołów muzycznych. Można również spróbować potraw regionalnych
Ponadto w Zawoi każdej porze roku towarzyszy piękny naturalny krajobraz. Warto przyjechać tu na odpoczynek. Zapraszam do Zawoi.


Hallo! Darius und ich bin auf dem Land leben. Zawoja liegt am Fuße des Babia Gora (1725m) auf dem Fluss Skawica. . Zawoja ist eine der längsten Dörfer in Polen. Es ist sehr gut bekannten touristischen Stadt. Zawoja ist eine der längsten Dörfer in Polen. Ich bin sehr froh, dass ich in dieser schönen Stadt zu leben. Ich lebe mit meiner Familie in einem zweistöckigen Haus. In der Nähe meines Wohnortes ist in der Filiale entfernt. In Zawoja ist immer sauber und frische Luft, so in meiner Freizeit Ich mag Wandern. Meine Leidenschaft ist auch Gitarre zu spielen.
In meinem Dorf gibt es viele Sehenswürdigkeiten. Sie können die Babia Gora Nationalpark. In Zawoja ist auch ein neunzehnten Jahrhundert Kirche St. Clement gewidmet. Die Kirche ist in Zawoja Center zur Verfügung. Im Winter können Sie aus drei Skilifte profitieren. Sehr beliebt ist ein Sessellift Mosorny Gron. Im Gegensatz dazu, im Sommer verschiedene Veranstaltungen organisiert werden. Einer von ihnen ist Babiogórska Herbst. Während dieser Veranstaltung können, sehen und hören Sie viele regionale Bands. Sie können auch versuchen, regionale Gerichte in Zawoja auch jeder Zeit des Jahres ist von einem wunderschönen natürlichen Landschaft begleitet. Es lohnt sich, hierher zu kommen um sich zu entspannen. Feel free to Zawoja.
2010-01-24T14:33:10+01:00
Po niemiecku:

Szczecin (lateinisch Sedinum oder Stetinum [3], deutsch: Stettin) - Stadtteile, die Hauptstadt und größte Stadt der Provinz West-Pommern. Stettin ist eine der ältesten und größten Städte in Polen (3. Platz in Bezug auf die besetzten Gebiet und 7 in Bezug auf die Bevölkerung). Szczecin ist ein Mitglied der Union der polnischen Metropolen. Die Stadt ist das Zentrum von Szczecin Agglomeration, die Zusammenführung der umliegenden Dörfer und Städte. Nach Angaben vom 30. Juni 2009 hatte die Stadt 406 427 Einwohner [4].

Entwickelt Wirtschaft, unter Beteiligung der verschiedenen Branchen macht Szczecin ist die wichtigste wirtschaftliche Zentrum der Region. Charakteristisch für einen maritimen Stadt wie gibt es einen großen Hafen und Werft. Die Stadt ist ein touristisches Zentrum, mit einer großen Anzahl von Denkmälern. Ist ein kulturelles Zentrum - eine Reihe von Theatern, Museen und Kulturzentren. Es gibt auch ein religiöses Zentrum des Erzbischofs Kurie, theologischen Fakultäten, das Marienheiligtum.

Die Stadt wird von drei Wälder: Wkrzańska aus dem Norden, Süden und Buche Goleniowska aus dem Osten umgeben. Sie fördern die Stadt Szczecin, wie eine schwimmende Garten, ein Ort mit ungewöhnlichen Vegetation und Wasser in der Mitte gefüllt.

Poniżej podaje to samo tylko w naszym ojczystym języku,,,"PRZYIMKI MIEJSCA" oczywiście zostały wykorzystane:)Myślę że tyle wystarczy...

Szczecin (łac. Sedinum lub Stetinum[3], niem. Stettin) – miasto na prawach powiatu, stolica i największe miasto województwa zachodniopomorskiego. Szczecin jest jednym z najstarszych i największych miast w Polsce (3. miejsce pod względem zajmowanej powierzchni i 7. pod względem liczby ludności). Szczecin jest członkiem Unii Metropolii Polskich. Miasto jest centrum aglomeracji szczecińskiej, skupiającej okoliczne gminy i miasta. Według danych z 30 czerwca 2009, miasto miało 406 427 mieszkańców[4].

Rozbudowana gospodarka z udziałem różnych gałęzi przemysłu sprawia, że Szczecin jest głównym ośrodkiem gospodarczym regionu. Charakterystyczna dla miasta jest gospodarka morska m.in. znajduje się tu duży port morski i stocznia. Miasto jest ośrodkiem turystycznym, z dużą liczbą zabytków. Stanowi centrum kulturalne – liczne teatry, muzea i ośrodki kultury. Jest też ośrodkiem religijnym poprzez kurię arcybiskupią, wydziały teologiczne, sanktuarium maryjne.

Miasto otaczają trzy puszcze: Wkrzańska od północy, Bukowa od południa oraz Goleniowska od wschodu.

Władze Szczecina promują miasto jako pływający ogród, miasto wypełnione niezwykłą zielenią i wodą w jego centrum.