Ile procent liczy k,stanowi liczba n,jeżeli :
a)k=320,n=48
b)k=5,42 n=3,7
c)k=578,n=729
d)k=79,1 n=5
e)89,36 n=0,6

Znajdz,liczbę w której:
a)5% wynosi 14
b)0,2% wynosi (w ułamku zwyklym jeden i dwie piąte)
c)128% wynosi 512
d) p% wynosi a

2

Odpowiedzi

2010-01-24T14:35:03+01:00
A) n/k=48/320=0,15=15%
pozostałe zrób w ten sam sposób

a)5%->14
100%->x
x5=100*14
x=280

kolejne można zwobić w ten sam sposób
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T14:49:46+01:00
1.
a)48/320*100%= 15%
b)3,7/5*100%= 74%
c)729/578*100%= 126%
d)5/79*100%= 6%
e)0,6/89,36*100%= 0,67%
2.
a)0,05x= 14 /:0,05
x= 280
b)(jeden i dwie piąte)= 1,4
0,002x= 1,4 /:0,002
x= 700
c)1,28x= 512 /:1,28
x= 400
d)p/100= a /*100
p= 100a